Ana içeriğe atla

Scratch ile Balon Patlatma Oyun Yapımı

Scratch ile Balon patlatma oyun örneğini yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balon patlatma oyun yapımı için 3 tane balon ve bir hedef resmi ekliyorum.(Balon sayısını çoğaltabilirsiniz) Oyuna başlamadan "Veri" kısmından patlatılan balon sayısını ve süreyi tutması için bir değişken ekliyorum. Şimdi balon1'in içine yazılacak kodlara geliyorum.


scratch balon patlatma oyunu

Yeşil bayrağa tıklanınca patlatılan balon sayısı 0 olsun. Böylece bir önceki oyundan kalan sayılar sıfırlanmış olur. İlkbaşta balonlar gizlensin. Sonrasında ise sürekli tekrarlıyarak 1-5 saniye arasında rastgele bir zamanda belirlediğimiz koordinatlar arasında rastgele bir yerde görünsün 2 saniye beklesin sonrasında gizlensin. X: -218/144 arasındaki koordinatlar ekranın en solu ile en sağının koordinatları Y:134/-235 ise ekranın en üstü ile en altının koordinatları. Bu aralıklarda rastgele gözükecek

Scratch Balon Patlatma Oyun Yapımı
.
Eğer balonumuz hedef tarafından nişan alınıp vurulursa; Balon vurul haberi salınır. Bu haber balon'umuza ulaştığı vakit, balon gizlenecek. Yukarıdaki kodların aynısını kopyalayıp yapıştırıyoruz.

Sonrasında Balon1'i kopyasını çoğalt diyip 2 tane daha kopyasını oluşturuyoruz.(Sizler daha fazla balonda çoğaltabilirsiniz.) Balonları çoğlattıktan sonra sadece ortaya çıkacak rastgele zaman aralığını değiştiriyorum. Ne kadar bilgisayar rastgele bir saniyede çıkarsada sürekli olarak aynı zamanda çıkmasını önleyebiliriz. Birde koordinat aralıklarını değiştiriyoruz. Böylece üst üste balonların gözükmesini önleyebiliriz.Fakat, koordinat aralıklarını değiştirsek bile bazen balonlar üst üste gözükebilir.

Şimdi Hedef'in kod kısmına gelelim.

Balon Patlatma Oyun Yapımı
Öncelikle yeşil bayrağa yıklanınca süre 40 saniye olsun. Üste çık komutu ile hedefin balonların üstünde gözükmesini sağlayabiliriz. Hedefimiz sürekli olarak fare oku'nu takip etsin. Böylece faremizi nereye götürürsek hedef resmide o noktaya gidecektir. Şimdi hedef aldığımız balonları patlatmaya vurmaya geldi. Eğer hedefimiz; Balon1'e değdi ve fareye basılı ise Balon1 haberini sal. Bu haber gelince ne yapılacağı yukarıdaki Balon1 kodunun içinde yer almaktadır. Ve bu kontrolü eklediğimiz tüm balonlar için yapıyoruz.


Hedefimiz, balonu nişan alıp aynı anda fareyede basarsak balonu vurdun haberini salınır. Bu haber gelince ise patlatılan balon sayısını 1 artırırız.

scratch oyun yapımı,

Yeşil bayrağa tıklanında sürekli olarak 1 saniye bekleyip süreyi 1 azaltırız. Süremiz 0'a eşit olup olmadığını kontrol etmemiz gerekmektedir. Eğer etmezsek süremiz eksilere kadar düşer. Eğer süremiz 0'a eşitse süreniz bitti uyarınız ekrana gelir. Ve tüm nesneleri durdurur.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen